Este un lucru cunoscut: reclamele Google pot fi eficiente si putin costisitoare daca stim sa setam corect campaniile AdWords. Reversul este si el valabil: daca nu cunoastem in detaliu cum sa setam campaniile, grupurile de anunturi si reclamele, atunci putem plati foarte mult pentru foarte putine rezultate.

Acest lucru se va accentua incepand cu luna septembrie 2014, cand optiunile Exact match si Phrase match pentru cuvinte, nu vor mai fi disponibile utilizatorilor platformei AdWords.

Ce insemnau cuvintele cheie exacte

Setarea de cuvinte cheie exacte ne permitea ca reclamele noastre sa fie afisate doar celor care au cautat intr-un anumit fel pe Google un cuvant sau o expresie. Acest lucru ne ajuta sa ajungem cu mesajul nostru exact la tinta, click-urile pentru care plateam fiind date de persoane cat mai interesate de produsele si serviciile oferite, prin urmare cheltuielile fiind mai mici, si rezultatele mai bune.

Selectand optiunea Exact Match (sau scriind expresia direct sub forma [cursuri SEO]), ne asiguram ca reclama noastra va fi afisata doar celor care au cautat pe Google aceasta expresie exacta: cursuri seo.

Optiunea phrase match (marcata prin ghilimele) ne arata reclama si celor care cautau ceva ce continea expresia noastra de interes plus alte cuvinte, precum: cursuri seo bune, cursuri seo Bucuresti..

Asta in timp ce optiunea automata broad match (care nu necesita insemne speciale) conduce la afisarea reclamei si celor care cauta expresii apropiate dar de multe ori cu totul diferite precum: carti seo, cursuri sap..

Ce efect va avea disparitia optiunilor Exact Match si Phrase Match

Desi s-ar putea ca intr-o oarecare masura afisarea reclamelor si spre cei care in mare parte nu cautau exact ceea ce oferim, sa aduca noi clienti si urmaritori, schimbarea va afecta intr-un mod foarte serios rezultatele campaniilor AdWords.

Daca nu se vor lua masuri precum adaugarea de cuvinte cheie negative, bugetul nostru poate fi consumat rapid si in intregime prin clickuri date de persoane foarte putin interesate.

Cei care au experienta in crearea de anunturi AdWords si au au urmarit prin ce cuvinte cheie ajung vizitatorii pe site-ul lor, stiu ca sistemul Google nu intuieste mereu termeni cu adevarat similari si click-urile, respectiv banii, se pot irosi rapid fara o strategie buna de optimizare a campaniei.

O solutie o reprezinta deci adaugarea mai multor cuvinte cheie negative, care vor impiedica afisarea reclamei spre acele persoane care intuim ca nu sunt interesati cu adevarat de ceea ce oferim noi.

In imagine este exemplul de cuvinte negative adaugate pentru Grupul de anunturi ce promoveaza cursurile seo. Prin introducerea acestor cuvinte cheie negative ne asiguram ca reclama nu va fi afisata celor care au cautat pe Google un termen similar cu cel pentru care am setat sa se afiseze reclama noastra, daca acestia au folosit in cautare unul din cuvintele: carti, gratis, gratuit..

Reclama nu va fi astfel afisata celor care au cautat carti seo, curs seo gratis etc., bugetul nostru nu va fi consumat de click-uri ce nu aduc rezultatele dorite, iar CTR (click-through rate) poate fi imbunatatit, ceea ce conduce la un scor de calitate mai bun si un cost mai mic platit per click.

Idei de cuvinte cheie negative

Iata ce fel de cuvinte cheie negative ar trebui luate in considerare daca vrem ca reclamele sa fie afisate doar persoanelor cat mai interesate. Nu toate cuvintele se potrivesc fiecarui tip de afacere si lista mai poate fi completata, dar acestea ar fi principalele tipuri de cuvinte cheie pe care e bine sa le luam in considerare pentru excludere.

– cautari de produse educationale (carti, tutoriale, ghid, ghiduri, reviste, forum)
– cautari de altfel de produse sau servicii (vintage, antique, SH, reparatii, import)
– cautari de produse la alt pret (gratuit, gratis, ieftin, solduri, promotie, download)
– cautari de joburi (cariera, angajare, salariu, internship, CV, loc de munca, job)
– cautari pentru cercetari (lege, definitie, ce este, istoric, statistici, exemple, pret)
– cautari ale celor care vor sa creeze singuri produsul (handmade, DYI, cum creezi, cum sa, video)
– cautari doar apropiate ca forma de cuvantul nostru cheie dar diferite ca inteles (furtun – furtuni)
– cautari de cuvinte cu mai multe intelesuri (omonime ca banda, banca, masa, toc..)

Pentru acest tip de cautari este recomandat sa ne pozitionam organic prin SEO, daca dorim sa oferim informatii care sa ajute si in acest sens.

Chiar si dupa setarea acestor cuvinte cheie negative este posibil ca reclama noastra sa fie afisata pentru cautarile care contin variante ale lor, astfel ca trebuie sa monitorizam prin click pe ce cuvinte cheie au ajuns utilizatorii Google pe site-ul nostru si sa adaugam cuvinte negative noi ori de cate ori descoperim ceva nepotrivit prin uneltele de analiza a activitatii web.

Pentru a afla mai multe informatii despre promovarea eficienta si tehnicile care dau rezultate azi, va invitam la cursurile de specializare in marketing online ce vor avea loc la sediul din Bucuresti.

Inscrierile se pot realiza prin formularul de pe coloana dreapta a acestui site, pe www.rezistenta-online.ro sau www.cursuri-seo.ro, unde gasiti mai multe informatii despre noi si cursurile pe care le oferim.