de Marius Bujor specialist SEO & SEO copywriter

O bază de date proprie cu e-mail-urile clienților este una dintre cele mai importante și valoroase unelte în strategia ta de marketing. Mediile sociale precum Facebook, Google+ sau Twitter pot fi surse foarte bune de astfel de e-mail-uri.

A existat un moment în care mă gândeam „la ce îmi mai trebuie newsletter, dacă am Facebook?”; aveam să îmi dau seama ceva mai târziu cât de tare mă înșelam… Motivul este acum cât se poate de evident – Facebook doar îți „împrumută” accesul la clienți, acces care, oricum, este tot mai restrâns, din cauza noilor actualizări de algoritm. Google+ și Twitter încă mai oferă acces integral la fani, dar cine știe pentru cât timp. La polul opus, o adresă de e-mail te pune în legătură directă, nemijlocită cu clientul. Poți lua legătura cu el oricând, fără nici o problemă.

Pe de altă parte, e-mail marketing-ul este una dintre cele mai profitabile strategii de promovare. Studiile arată că oamenii sunt mult mai înclinați să cumpere în urma unui e-mail, decât ca urmare a promovării pe rețelele de socializare.

Ei bine, cum poți efectiv să obții acele e-mail-uri ale oamenilor interesați de ce oferi tu? Iată câteva metode:

Creează concursuri

Concursurile pot fi un foarte bun pretext ca să obții câteva date personale ale participanților, cum ar fi adresele lor de e-mail. În plus, concursurile sunt genul de conținut foarte „distribuibil”, deci vei avea parte și de promovare gratuită.

Oferă promoții

Promoțiile, ieftinirile pot fi o modalitate foarte bună ca să strângi e-mail-uri. Promisiunea unor oferte viitoare poate fi un motiv destul de convingător pentru fanii interesați să își lase adresele de e-mail. De asemenea, poți oferi reduceri dacă fanii își oferă adresele de e-mail.

Promovează evenimente

Organizează și anunță evenimente; toată lumea știe că Facebook sortează conținutul care ne apare pe pagină și că putem rata ceva interesant doar fiindcă un articol a ajuns undeva jos pe timeline din cauza volumului foarte mare de postări, în cazul Google+ și Twitter. Nu este email-ul cea bună modalitate ca să fim la curent cu ultimele noutăți legate de un eveniment care ne interesează? Fanii tăi trebuie să știe și ei acest lucru și să se aboneze la newsletter, ca să nu rămână în urmă cu știrile.

Reclame plătite

Reclamele plătite sunt o modalitate foarte bună ca să obții email-uri. Dacă ai o pagină Facebook foarte populară, cu mulți fani, chiar și o promovare în interiorul comunității poate fi profitabilă. Dacă nu, poți extinde publicul țintă și la persoanele care nu sunt încă fani ai afacerii tale. Nu este gratuită, dar costurile cu publicitatea pe Facebook sunt relativ mici.

Acestea sunt doar câteva dintre strategiile de colectare a e-mail-urilor, dar sunt multe altele. Poți afla mai multe despre promovarea prin rețelele de socializare, dar și despre e-mail marketing urmand cursurile noastre prezentate pe acest site, pe cursuri-seo.ro si pe rezistenta-online.ro