CE ESTE SI CUM FUNCTIONEAZA PROGRAMMATIC ADVERTISING?
Daca esti interesat de el sau activezi in domeniul marketingului online, probabil ai auzit vorbindu-se de “programmatic advertising” la agentii, pe bloguri sau la conferinte. Se estimeaza ca in 2019, reclamele programatice vor reprezenta 65% din cheltuielile cu promovarea online, urmand ca in 2020 acestea sa reprezinte 68% din total.
Ce este Programmatic Advertising?
Definitia sa este pe scurt folosirea de date si algoritmi pentru a planifica, cumpara si optimiza publicitatea online, cu scopul de a livra mesajul potrivit spre persoana care ar fi cea mai receptiva. Initial doar o tendinta, acum programmatic advertising se extinde tot mai mult si transforma modul in care vindem si cumparam reclame pe multiple canale si dispozitive.
Cu alte cuvinte, programmatic advertising este o metoda de a targeta tipul de audienta careia vrei sa ii arati reclama ta. Segmentul tinta poate avea diverse caracteristici, cum ar fi varsta, sex, statut social, locatie, etc. Iar la fel ca la reclamele PPC, poti limita afisarea reclamelor la anumite ore, si poti alege pe ce site-uri sau pagini sa apara reclama ta, astfel incat reclama ta sa fie cat mai eficienta.
Dar cum functioneaza in mod concret?
Atunci cand o pagina se incarca si are un spatiu de reclama informatia care este colectata despre utilizator si despre pagina este trimisa spre o licitatie de reclame. Spatiul este scos la licitatie si atribuit celui care liciteaza mai mult. Tot acest process are loc in in cateva milisecunde fara a afecta viteza de incarcare a paginii.
Astfel si pentru creatorii de continut, precum marile site-uri de publishing, programmatic advertising este ceva foarte util, deoarece ii ajuta sa ocupe spatiul publicitar pe care il au disponibil, producand mai mult profit si intr-un mod usor de administrat, deoarece achizitia efectiva de reclama programatice este deci realizata de un algoritm care se ocupa in timp real de cumparare, plasare si optimizare prin intermediul sistemului de licitatie.
Cum difera Programmatic Advertising de alte metode?
Marketingul programmatic eficientizeaza cumpararea de reclame prin automatizarea procesului.
De asemenea ofera rezultate mult mai bune decat metoda clasica “spray and pray”, care este mai putin targetata si se bazeaza doar pe numarul de impresii.
Sunt Google Ads sau Facebook Ads un tip de Programmatic Advertising?
Da, deoarece si platformele de achizitie de reclame Google si Facebook functioneaza prin RTB (Real-time buying). Sistemul RTB porneste dupa ce advertiserii seteaza variabilele, de exemplu profilul audientei la care vor sa ajunga reclama.
Ti-au placut informatiile din acest articol? Gandeste-te cate poti invata intr-un curs de 8 sau 20 de ore. Ocupa din timp un loc la urmatoarele cursuri pe care le oferim si pregateste-te sa iti indeplinesti obiectivele de business sau cariera.