CUM SA NU PIERZI BANI CU RECLAMELE GOOGLE ADS

 

Este un lucru cunoscut: reclamele Google pot fi eficiente si putin costisitoare daca stim sa setam corect campaniile Ads. Reversul este si el valabil: daca nu cunoastem in detaliu cum sa setam campaniile, grupurile de anunturi si reclamele, atunci putem plati foarte mult pentru foarte putine rezultate.

Va prezentam mai jos trei dintre setarile pe care trebuie sa le faceti pentru a va asigura ca nu (mai) pierdeti bani cu reclamele Google Ads.

1. Setarea locatiei pentru a fi vizata doar locatia fizica 

Atunci cand cream o campanie si alegem locatia pentru care sa fie afisate anunturile avem de obicei o idee exacta asupra oraselor, zonelor sau tarilor unde vrem sa fie afisate reclamele.

Folosim poate chiar functia avansata prin care specificam si numarul de kilometri in jurul locatiei (de ex. Bucuresti si pana la 20 km in jurul orasului).

Si totusi daca v-ati oprit aici cu setarile s-ar putea sa fi pierdut o multime de bani cu reclamele Google Ads de pana acum. Pentru ca implicit, Google va arata anunturile nu doar utilizatorilor din acea locatie specific selectata, ci si tuturor celor care se arata interesati de acea zona, indiferent unde ar locui ei de fapt.

Va recomandam acest exercitiu: intrati in contul Google Ads intr-o campanie pentru care ati cheltuit deja un buget considerabil. Mergeti apoi la Locatii si dati click pe Raport Geografic.

 

Dupa ce dati click pe Raport Geografic, in tabelul de sub harta vor aparea doua linii, cu cele doua locatii vizate de fapt implicit de Google: Locația fizică adica utilizatorii ce se afla fizic in locatia pe care ati targetat-o (20 km in jurul Bucurestiului in exemplul nostru) si Locație de interes adica utilizatorii pe care Google i-a considerat interesati de locatia pe care ati targetat-o in urma cautarilor facute de ei pe Google (oriunde ar fi ei insa in lume!).

S-ar putea sa aflati ca jumatate sau mai bine din bugetul alocat campaniilor in tot acest timp a fost cheltuit pe clickuri date de persoane care se afla in alte orase, zone, tari si continente decat locatia pe care credeati ca ati specificat-o exact…

Pentru a vedea exact aceste alte locatii dati click din acelasi loc unde ati dat pe Raport Geografic, dar alegeti optiunea Raport Privind Locatiile Utilizatorilor. Apoi daca vedeti doar tara in mare bifati in dreptul ei si dati click pe Selectati o vizualizare si apoi pe Oras pentru a vedea detaliat orasele din care ati primit clickuri si cat v-au costat acestea.

Cum faceti ca de acum sa nu mai pierdeti astfel de sume cu utilizatori ce nu va reprezinta segmentul tinta:

Intrati in setarile campaniei, dati click pentru a vedea toate setarile suplimentare ale campaniei, nu doar cele afisate primele. Acolo veti gasi o a doua setare legata de optiunea locatie, si bifati faptul ca vreti ca anunturile sa fie vazute doar de “Utilizatorii din locatiile vizate de dvs.”.

2. Setarea de cuvinte cheie phrase si exact match

Setarea de cuvinte cheie phrase si exact match ne permite ca reclamele noastre sa fie afisate doar celor care au cautat intr-un anumit fel pe Google un cuvant sau o expresie. Acest lucru ne ajuta sa ajungem cu mesajul nostru exact la tinta, click-urile pentru care platim fiind date de persoane cat mai interesate de produsele si serviciile oferite, prin urmare cheltuielile fiind mai mici, si rezultatele mai bune.

Selectand optiunea Exact Match (sau scriind expresia direct sub forma [cursuri SEO]), ne asiguram ca reclama noastra va fi afisata doar celor care au cautat pe Google aceasta expresie exacta: cursuri seo.

Optiunea phrase match (marcata prin ghilimele) ne arata reclama si celor care cautau ceva ce continea expresia noastra de interes plus alte cuvinte, precum: cursuri seo Bucuresti.

Asta in timp ce optiunea automata broad match (care nu necesita insemne speciale) conduce la afisarea reclamei si celor care cauta expresii apropiate dar de multe ori cu totul diferite precum: carti seo, cursuri sap..

Va recomandam si in acest caz un exercitiu:  Intrati in contul Google Ads in campania pentru care veti sa verificati cuvintele reale pentru care ati platit ca anunturile AdWors sa va aduca vizitatori pe site. Mergeti apoi la Cuvinte cheie si dati click pe Termeni de cautare.

 

Sub grafic vor aparea apoi in loc de cuvintele cheie pe care le-ati setat, exact acei termeni de cautare ce au fost folositi de utilizatori atunci cand le-au fost afisate reclamele pe Google si au dat click.

Cu siguranta veti dori sa aflati si de a treia setare recomandata in acest articol…

3. Setarea de cuvinte cheie negative

Desi s-ar putea ca intr-o oarecare masura afisarea reclamelor si spre cei care in mare parte nu cautau exact ceea ce oferim, sa aduca noi clienti si urmaritori, schimbarea va afecta intr-un mod foarte serios rezultatele campaniilor Google Ads.

Daca nu se vor lua masuri precum adaugarea de cuvinte cheie negative, bugetul nostru poate fi consumat rapid si in intregime prin clickuri date de persoane foarte putin interesate.

Cei care au experienta in crearea de anunturi Google Ads si au urmarit prin ce cuvinte cheie ajung vizitatorii pe site-ul lor, stiu ca sistemul Google nu intuieste mereu termeni cu adevarat similari si astfel click-urile, respectiv banii, se pot irosi rapid fara o strategie buna de optimizare a campaniei.

O solutie o reprezinta deci adaugarea mai multor cuvinte cheie negative, care vor impiedica afisarea reclamei spre acele persoane care intuim ca nu sunt interesati cu adevarat de ceea ce oferim noi.

In imagine este exemplul de cuvinte negative adaugate pentru Grupul de anunturi ce promoveaza cursurile seo. Prin introducerea acestor cuvinte cheie negative ne asiguram ca reclama nu va fi afisata celor care au cautat pe Google un termen similar cu cel pentru care am setat sa se afiseze reclama noastra, daca acestia au folosit in cautare unul din cuvintele: carti, gratis, gratuit..

Reclama nu va fi astfel afisata celor care au cautat carti seo, curs seo gratis etc., bugetul nostru nu va fi consumat de click-uri ce nu aduc rezultatele dorite, iar CTR (click-through rate) poate fi imbunatatit, ceea ce conduce la un scor de calitate mai bun si un cost mai mic platit per click.

Idei de cuvinte cheie negative

Iata ce fel de cuvinte cheie negative ar trebui luate in considerare daca vrem ca reclamele sa fie afisate doar persoanelor cat mai interesate. Nu toate cuvintele se potrivesc fiecarui tip de afacere si lista mai poate fi completata, dar acestea ar fi principalele tipuri de cuvinte cheie pe care e bine sa le luam in considerare pentru excludere.

– cautari de produse educationale (carti, tutoriale, ghid, ghiduri, reviste, forum)
– cautari de altfel de produse sau servicii (vintage, antique, SH, reparatii, import)
– cautari de produse la alt pret (gratuit, gratis, ieftin, solduri, promotie, download)
– cautari de joburi (cariera, angajare, salariu, internship, CV, loc de munca, job)
– cautari pentru cercetari (lege, definitie, ce este, istoric, statistici, exemple, pret)
– cautari ale celor care vor sa creeze singuri produsul (handmade, DYI, cum creezi, cum sa, video)
– cautari doar apropiate ca forma de cuvantul nostru cheie dar diferite ca inteles (furtun – furtuni)
– cautari de cuvinte cu mai multe intelesuri (omonime ca banda, banca, masa, toc..)

Pentru acest tip de cautari este recomandat sa ne pozitionam organic prin SEO, daca dorim sa oferim informatii care sa ajute si in acest sens.

Chiar si dupa setarea acestor cuvinte cheie negative este posibil ca reclama noastra sa fie afisata pentru cautarile care contin variante ale lor, astfel ca trebuie sa monitorizam prin click pe ce termeni de cautare au ajuns utilizatorii Google pe site-ul nostru si sa adaugam cuvinte negative noi ori de cate ori descoperim ceva nepotrivit prin uneltele de analiza a activitatii web.

 

Pentru a afla mai multe informatii despre promovarea eficienta si tehnicile care dau rezultate azi, va invitam la cursurile de specializare in marketing online ce vor avea loc la sediul din Bucuresti, in special urmatoarele cursuri Google Ads de weekend sau de lunga durata.

Inscrierile se pot realiza prin formularul de pe coloana dreapta a acestui site, pe www.makeitacademy.com sau www.cursuri-seo.ro, unde gasiti mai multe informatii despre noi si cursurile pe care le oferim.